第 1 回 |
授業の計画・内容 |
introduction
Unit 1 Chapter 1-1: The world's bestselling medicine:Oral reading and understand the text
Paragraph |
準備学習 (予習・復習等) |
英語で自己紹介を準備、(名前、趣味など、自由)
Oral reading and understand the text
Paragraphで作文 |
60分 |
|
第 2 回 |
授業の計画・内容 |
Chapter 1 - 2 : The world's bestselling medicine : Listen and understand the text
Discussion : What are some other common medical problems for you?
Main idea
自己紹介をParagraphで書いて提出 |
準備学習 (予習・復習等) |
ParagraphのMain Ideaを書く
Discussion の準備 |
60分 |
|
第 3 回 |
授業の計画・内容 |
Listening test1
Chapter2-1:Fighting disease with disease: Read and understand the text
五文型 |
準備学習 (予習・復習等) |
単語の予習、音読
音読を繰り返す
五文型で文を作る |
60分 |
|
第 4 回 |
授業の計画・内容 |
Chapter 2-2; Fighting disease with disease : Listen and answer the questions.
Discussion : Do you think Dr. Jenner's experiment with the boy would be possible today? |
準備学習 (予習・復習等) |
Discussion の意見を書く |
60分 |
|
第 5 回 |
授業の計画・内容 |
Chapter 3 -1:Saved from Certain death Readi and understand the content.
Speechの準備 |
準備学習 (予習・復習等) |
Speech のタイトルを決める
|
60分 |
|
第 6 回 |
授業の計画・内容 |
Chapter 3-2 : Saved from Certain death :Listen and answer the questions.
Discussion : Imagine that your neighbor's dog bites you. What would you do?
Speech開始 一日、2名でSpeechを行う
全員がspeechタイトルを提出 |
準備学習 (予習・復習等) |
SpeechのTopic sentenceを考える
宿題リストから、Listenig とReadignの力を向上する |
60分 |
|
第 7 回 |
授業の計画・内容 |
Chapter 4-1: Dolphins to the rescue : Read and understand the content
全員がSpeechのMain Ideaをタイプして提出 |
準備学習 (予習・復習等) |
中間テストの準備 |
120分 |
|
第 8 回 |
授業の計画・内容 |
中間テスト |
準備学習 (予習・復習等) |
エッセーの準備 |
60分 |
|
第 9 回 |
授業の計画・内容 |
Listening test 2
Chapter 4-2: Dolphins to the rescue; Listen and understand the questions
Discussion: Which animals do you think it the most intelligent?
参考文献 |
準備学習 (予習・復習等) |
参考文献を探す, 読む、選ぶ |
60分 |
|
第 10 回 |
授業の計画・内容 |
Chapter 5-1:The gentle giant from Africa :Read and understand the content
参考文献リストを提出 |
準備学習 (予習・復習等) |
参考文献を新聞、本、雑誌、から探す |
60分 |
|
第 11 回 |
授業の計画・内容 |
Chapter5-2:The gentle giant from Africa :Listen and answer the questions
Discussion: Would you like to visit Africa to see many animals? Why or why not.
参考文献の文中への書き方 |
準備学習 (予習・復習等) |
Discussion のテーマを考える
参考文献を選ぶ |
60分 |
|
第 12 回 |
授業の計画・内容 |
Listening test 3
Chapter 6-1:Animal Detectives : Read and understand the content |
準備学習 (予習・復習等) |
WritingのOutlineを提出 |
60分 |
|
第 13 回 |
授業の計画・内容 |
Chapter6-2:Animal Detectives
Answer the questions
Discussion : Would you like to work with animals in some ways?
エッセーの第一草案を提出 |
準備学習 (予習・復習等) |
Paragraphからエッセーへ書き進める
期末テストの準備 |
120分 |
|
第 14 回 |
授業の計画・内容 |
期末テスト |
準備学習 (予習・復習等) |
Essayの内容、文法、繋がりを考える |
90分 |
|
第 15 回 |
授業の計画・内容 |
Chapter 7:How the Kiwi got its name? :Read and understand the content
全員がスピーチを終える
Review |
準備学習 (予習・復習等) |
Feedback form, Writing record , その他 課題のすべての最終提出期限 |
60分 |
|