第 1 回 |
授業の計画・内容 |
Introduction
Unit 3. Food and nutrition
Chapter 7 - 2: How the Kiwi got its name? Read and asnwer the questions
Paragraph review
本学期内にCACEC online testを受験し、結果をプリントして提出、課題授業とみなされる |
準備学習 (予習・復習等) |
Read textbook aloud and understand the contents
Listen to the You tube, and read English newspaper outside classroom
Write a letter to parent |
60分 |
|
第 2 回 |
授業の計画・内容 |
Unit 3. Chapter 8ー1 The fifth taste, Reading and understand the content
introduction for presenation and prepare its order |
準備学習 (予習・復習等) |
Write a main idea of each paragraph
Prepare for discussion
Decide your presentation title |
60分 |
|
第 3 回 |
授業の計画・内容 |
Listening test 1
Unit 3. Chapter 8-2.: The fifth taste, Listen and answer the questions
Discussion: In your family, who is the best cook?
全員がPresentation の題を発表、提出
|
準備学習 (予習・復習等) |
Decide your topic sentence of your presenation |
60分 |
|
第 4 回 |
授業の計画・内容 |
Chapter 9 -1: eat less, live longer/ read and understand the text
Presentationに開始
全員がpresentatonのTopic sentenceを提出 |
準備学習 (予習・復習等) |
TitleとTopic sentenceをタイプして提出 |
60分 |
|
第 5 回 |
授業の計画・内容 |
Chapter 9 -2: eat less, live longer:Listen and ansswer the questions
Discussion : Do you think the scientists should use monkeys to do scientific experiments?
Presenation と同じタイトルでエッセーを書く準備を開始
参考文献について |
準備学習 (予習・復習等) |
参考文献を探す |
60分 |
|
第 6 回 |
授業の計画・内容 |
Listening test 2
Unit 4. Criminal justice:Chapter 10-1 : Teenage con man
Reading and understand the content |
準備学習 (予習・復習等) |
参考文献を探す |
60分 |
|
第 7 回 |
授業の計画・内容 |
Chapter 10-2 : Teenage con man:Listen and asnwer the questions
参考文献リストを提出 |
準備学習 (予習・復習等) |
中間テストの準備 |
60分 |
|
第 8 回 |
授業の計画・内容 |
中間テスト |
準備学習 (予習・復習等) |
エッセーのアウトラインを準備 |
60分 |
|
第 9 回 |
授業の計画・内容 |
Chapter 11-1: Fingerprints don't lie - or do they? :Read and understand the contents
エッセーのアウトラインを提出 |
準備学習 (予習・復習等) |
Pserenation とWriting の準備を進める
宿題リストから、Listening とReading の力を養う |
120分 |
|
第 10 回 |
授業の計画・内容 |
Chapter 11-2: Fingerprints don't lie - or do they? Listen and answer the questions
paragraph からエッセーへと展開していくWritingを段階ごとに提出 |
準備学習 (予習・復習等) |
Paragraph からエッセーへ |
60分 |
|
第 11 回 |
授業の計画・内容 |
Chapter 12- 1; I then,.. Read and understand the content
Writingの提出 |
準備学習 (予習・復習等) |
Writing の草案1の内容を充実させる
Prepare your idea for discussion |
60分 |
|
第 12 回 |
授業の計画・内容 |
Listening test 3
Chapter 12-2: I then…:Listen and answer the questions
Discussion :Do you think people are often wrongly found quality of crimes? |
準備学習 (予習・復習等) |
書き言葉と話し言葉を区別して、PPとエッセーを準備 |
60分 |
|
第 13 回 |
授業の計画・内容 |
Chapter 13-1 : Death by internet
エッセーの草案2(文法を吟味)を提出 |
準備学習 (予習・復習等) |
期末テストの準備 |
120分 |
|
第 14 回 |
授業の計画・内容 |
期末テスト |
準備学習 (予習・復習等) |
Writing のファイナル(流れをチェック)を準備する |
60分 |
|
第 15 回 |
授業の計画・内容 |
Chapter 14 : the power of the mind ;Read and understand the text
最終回までに全員がPresentation を終える
Feedback form, writing report、CACECテスト結果など、すべてを提出
|
準備学習 (予習・復習等) |
すべての課題の締め切りを厳守
|
90分 |
|